ZACZNIJ DZIEŃ Z ENERGIĄ! – PROPOZYCJE 4 ŚNIADAŃ

Od tego, jak rozpoczniemy dzień zależy nasza wydajność i poziom energii, który będzie nam towarzyszył do wieczora. Dobrze zaplanowany poranek mobilizuje zasoby organizmu i pomaga przetrwać niejeden stres. By czuć siły przez większość dnia należy porządnie się wyspać, znaleźć parę minut na poranną gimnastykę i zaserwować sobie zastrzyk paliwa, jakim jest śniadanie!

Poranne posiłki powinny być bogate w odpowiednie składniki takie jak białko, węglowodany, zdrowe tłuszcze oraz witaminy i minerały. Nie obawiaj się kalorycznych posiłków zaserwowanych z samego rana, bo twój organizm jest w stanie spalić je bez problemów. Gdy masz ochotę na słodkie śniadanie to poranek jest odpowiednim czasem, ze względu na wątrobę, która o tej porze dobrze sobie radzi z trawieniem cukrów. Suplementacja witaminy D3 także jest wskazana o poranku, ponieważ jej wchłanianie jest wtedy wysokie (pamiętajmy o dodaniu zdrowych tłuszczy do posiłku, co pomaga D3 się przyswoić). Dla osób, które nie przepadają za śniadaniami i czują głód kilka godzin po przebudzeniu proponuję przygotować posiłek i zabrać do pracy, by z opóźnieniem, ale zdrowo rozpocząć dzień.

PROPOZYCJA 1 – OWSIANKA Z OWOCAMI

Płatki owsiane, jaglane, ryżowe itd. są  odpowiednią alternatywą na początek dnia (ja często robię sobie taki mix). Wystarczy 4,5 łyżek płatków zalać gorącą wodą lub mlekiem i odstawić na kilka chwil. Do naszej bazy dodajemy przepłukane wcześniej suszone owoce (według uznania). Dosypujemy po małej garści nasion słonecznika, dyni oraz orzechów. Ostygniętą owsiankę doprawiamy łyżką miodu (jak lubisz, możesz dodać łyżkę masła orzechowego). Do całości warto dodać owoce sezonowe lub te, które wam smakują (truskawki, banana itd.).

PROPOZYCJA 2 – JAJECZNICA ZE SZPINAKIEM I FETĄ

To danie jest proste, szybkie i pożywne. Na patelni podgrzewamy oliwę, na którą wrzucamy garść szpinaku i podsmażamy chwilkę. Następnie dodajemy kilka jajek (tyle, z ilu jesz tradycyjną jajecznicę), sól (tu musimy uważać, bo feta sama w sobie jest słona), pieprz i mieszamy. Pod koniec dodajemy kilka kostek fety i jeszcze chwilkę podsmażamy całość. Idealnie będzie gdy, do tego śniadania zaserwujesz sobie kwaśny koktajl czy sok pomarańczowy, które pomogą przyswoić żelazo zawarte w żółtku.

PROPOZYCJA 3 – SEREK WIEJSKI Z OWOCAMI I CYNAMONEM

To chyba najszybciej przygotowane śniadanie, ze wszystkich obecnych tu propozycji. Do serka wiejskiego dodajemy ulubione owoce, a że teraz sezon truskawkowy to wiadomo, co polecam. Dodajemy garść orzechów oraz szczyptę cynamonu, który podkręci metabolizm. I gotowe!

PROPOZYCJA 4 – TUŃCZYK  Z KUKURYDZĄ I DOMOWYM MAJONEZEM

Do przygotowania tej wersji posiłku potrzebujemy puszkę tuńczyka w oleju, którego odsączamy. Mieszamy razem z kukurydzą z puszki i porządną łychą domowego majonezu. Przygotowujemy dwie kromki pieczywa pełnoziarnistego i robimy kanapki z tuńczykiem. Opcjonalnie można przygotować grzanki. Danie smaczne i pożywne!

Mam nadzieję, że te wybrane przeze mnie śniadania przypadną Wam do gustu i dodadzą energii na każdy dzień!

Jakie są Wasze ulubione poranne posiłki ? A może nie jadacie śniadań? Czekam na komentarze!

Smacznego, Ewa.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *