FIT PRZEKĄSKI NA KAŻDY DZIEŃ TYGODNIA!

Ostatnio zmagam się z brakiem weny kulinarnej. Nie mam pomysłów na posiłki, a to co często ląduje na moim talerzu po prostu mi się przejadło. Dlatego powstał ten wpis. Poznaj pomysły na fit przekąski na każdy dzień!

 

Na pewno część z tych propozycji jest Wam znana, ale może o niektórych zapomnieliście. To dania, które są szybkie w przygotowaniu i zdrowe, a produkty są łatwo dostępne w sklepach. Te posiłki dobrze sprawdzą się jako drugie śniadanie do pracy lub jako przekąska, gdy odwiedzą nas goście. Kolejność wpisałam losowo, ale możesz kombinować i zmieniać dni tygodnia według własnego uznania.

 

PONIEDZIAŁEK

Kolorowa papryka z sosem jogurtowo – czosnkowym

Składniki: papryka czerwona, zielona i żółta, opcjonalnie 1 marchew, duży jogurt typu greckiego, kilka ząbków czosnku, sól, pieprz, szczypta cukru brązowego(lub zamiennika).

Przygotowanie:

Umyte warzywa kroimy w słupki. Jogurt łączymy z przetartym czosnkiem i przyprawami. Rada: przygotowany sos odstaw do lodówki na kilkanaście minut, żeby smaki się przegryzły.

 

WTOREK

Pasta z bakłażana

Składniki: bakłażan, półtorej łyżki soku z cytryny, taka sama ilość pasty tahini, 1 ząbek czosnku, pół łyżeczki soli, parę listków bazylii, łodygi ulubionych warzyw (może być boćwina, seler, marchew – co Ci w duszy gra).

Przygotowanie: Pasta – bakłażan pieczemy 20 – 25 minut w 235 st. C, studzimy, obieramy i blendujemy z resztą składników. Warzywa kroimy jak w daniu powyżej w słupki i serwujemy z przygotowaną pastą.

 

ŚRODA

Sałatka z krewetkami

Składniki: łyżka oliwy z oliwek, 1 łyżka octu balsamicznego, 70 g mieszanki sałat, kilka krewetek, 30 g sera koziego (lub innego, który lubisz – ja uwielbiam mozzarellę lub ser przygotowany przez mojego tatę), 4 cząstki pomarańczy, kilka orzechów włoskich.

Przygotowanie: Krewetki przygotuj w ulubiony sposób – mogą być gotowane lub z patelni. Resztę składników rozdrób na mniejsze kawałki i połącz wszystko razem.

 

CZWARTEK

Ogórkowe rulony

Składniki: 3 duże ogórki szklarniowe, 150 g dobrej szynki (ja lubię polędwicę sopocką), opakowanie serka śmietankowego, wykałaczki.

Przygotowanie: Ogórki umyj i pokrój w cienkie paski. Na każdy pasek połóż plaster wędliny, potem posmaruj go cienką warstwą serka. Zwiń w rulon i zabezpiecz wykałaczką.

 

PIĄTEK

Kolorowe frytki

Ten przepis znajduje się w książce Lidla o żywieniu dzieci. Jest to świetna alternatywa na ciekawy i zdrowy posiłek dla dzieci, ale również i dla dorosłych.

Składniki: batat, marchewki, korzeń pietruszki, burak i wszystkie warzywa, które możesz pokroić w formie frytek i upiec.

Przygotowane warzywa wykładamy na papier do pieczenia, skrapiamy oliwą z oliwek i posypujemy ulubionymi ziołami (ja lubię zioła prowansalskie). Wkładamy do piekarnika i pieczemy około 30 minut w 180 st. C.

 

SOBOTA

Ciasteczka owsiane

Weekend to czas, gdy można poluzować ze wszystkim, łącznie z dietą. To danie jest propozycją zdrowej słodkości.

Składniki: 100 g płatków owsianych, 70 g suszonych moreli, tyle samo suszonej żurawiny, 50 g orzechów (do wyboru), 50 g ziaren słonecznika, 2  mocno dojrzałe banany, po 2 łyżki masła orzechowego i miodu.

Przygotowanie: Produkty suche siekamy ( owoce i orzechy), w oddzielnej misce zgniatamy widelcem banany i dodajemy masło orzechowe z miodem. Łączymy suche z mokrym i formujemy okrągłe ciasteczka, które wyłożymy na papier do pieczenia. Nagrzej piekarnik i piecz około 10 – 12 minut w 180st. C.

 

NIEDZIELA

Pieczona ciecierzyca

Składniki: 2 puszki ciecierzycy, sól, papryka ostra (lub ostry sos, jaki lubisz), oliwa.

Przygotowanie: Odsączoną cieciorkę opłucz i osusz ręcznikiem papierowym. Wyłóż na formę do pieczenia, posyp solą, papryką i skrop oliwą. Piecz około 40 minut w 200 st. C, od czasu do czasu potrząsając formą.

 

Oto moja propozycja na tygodniowe fit przekąski. Oprócz tego, że przygotowanie ich nie zajmuje dużo czasu, to jeszcze walory smakowe i zdrowotne powinny zachęcić do wypróbowania przepisów. To taka luźna propozycja dla znudzonych aktualną dietą ludzi (takich jak ja 😉 ). Oczywiście możesz pokombinować i zamiast sosu jogurtowego czy pasty z bakłażana podać hummus. To już Twoja wyobraźnia.

 

Życzę smacznego i czekam na Wasze opinie, co do wybranych przeze mnie fit przekąsek. A może macie jakieś ciekawe propozycje na taki posiłek? Napiszcie w komentarzu!

 

Pozdrawiam, Ewa.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *